Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pukające hamulce - Octavia RS TSI.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez ErNOL9xp7
    ... Jest luz. Tylko tak jak pisałem wcześniej... Ile on może wynosić... .
    Tyle aby nie dzwonił/ nie stukał :wink: (to nie jest ironiczna odpowiedź ale tak powinno być, a w cyferkach po przecinku mm - nie wiem

    ErNOL9xp7

    Jak pisałem Ci na PW.
    Jak masz kumpla w VW zasugeruj mu co widzisz i poproś aby wymienił klocki na próbę. Jak nie to jak masz chęci i w ogóle jeśli lubisz coś dłubać przy aucie, wyjmij ten luźny klocek , weź suwmiarkę i podjedź do sklepu gdzie mają ze 2-3 komplety różnych producentów i pomierz. Zobaczysz czy Twój jest rzeczywiście mniejszy. Jeśli tak to spisz wymiary , podjedź do ASO, pokaż im je i domagaj się wymiany na nowe. Jeśli klocki będą wymiarowo ok, to trzeba pomierzyć otwór w jarzmie i tez ASO udowodnić.
    Najbardziej mnie wkurza, że to ASO powinno zrobić i z uśmiechem oddać Ci umyte, sprawne auto a nie takie cyrki. W tym kraju kultura w handlu jest tylko do momentu opchnięcia klientowi produktu. Po sprzedażowa obsługa to porażka.
    Mam nadzieję że bliżej jesteś rozwiązania problemu bo z pewnością to irytuje w nowej furze :wink:
    Powodzenia

    Komentarz


    • #27
      ErNOL9xp7, nic z tym nie zrobisz. Jeśłi założą nowe ori klocki bedzie to samo. Musisz sie przyzwyczaić lub założyć klocki np. z TRW, ATE itd.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez yunior81
        ErNOL9xp7, nic z tym nie zrobisz. Jeśłi założą nowe ori klocki bedzie to samo. Musisz sie przyzwyczaić lub założyć klocki np. z TRW, ATE itd.
        Dlaczego tak uważasz?

        Komentarz


        • #29
          Ja fabrycznie mam TRW i nic mi nie puka.... :?:
          "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

          Komentarz


          • #30
            Byłem w ASO. Przekazałem moje spostrzeżenia i czekam na odpowiedź czy owe 3mm to już dużo, czy są jeszcze dopuszczalne. W zależności od opinii będę podejmować dalsze kroki zmierzające do wyjaśnienia.

            @JacekRS - niestety nie wiem, jakie mam fabryczne klocki, ale postaram się jutro obadać...

            [ Dodano: Sro 26 Lis, 14 08:56 ]
            Zamieszczone przez JacekRS
            Ja fabrycznie mam TRW i nic mi nie puka.... :?:
            Sprawdziłem, też mam TRW i jednak stuknięcie mam...
            Pozdrawiam.
            ErNOL/Ernest
            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

            Komentarz


            • #31
              U mnie identycznie stuka. Jednak zupełnie się tym nie przejąłem.

              Nie wiem ile tego luzu jest u mnie, ale 3 mm uznałbym za akceptowalne. Może gdyby było 1,5 to by mniej stukało. Natomiast gdyby zrobić tam 0,x mm jak proponował jeden z Kolegów to obawiam się, że przy tej konstrukcji zacisków byłaby kiszka. Przy zmianach temperatury elementów mogłaby trafić się sytuacja w której klocek będzie się klinował w zacisku - a tego bym nie chciał. Wolę stukanie. Chyba mam nieco więcej wiary w inżynierów

              Komentarz


              • #32
                Jednak mi stuka. Jak wyjeżdżam z garażu tyłem i pierwsze naciśnięcie pedału wykonuję, to słychac "puk". potem tego już nie ma, ale olewam to.
                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                Komentarz


                • #33
                  Czyli jednak widać, że nie tylko ja miałem ten "problem". Myślę, że temat można uznać za rozwiązany... Co prawda nadal czekam na odpowiedź ze Skody odnośnie tych 3mm, ale chyba to już nic nie zmieni. Jak przyjdzie techniczna odpowiedź, nie omieszkam napisać...:-)
                  Dzięki za udział w temacie.
                  Pozdrawiam.
                  Pozdrawiam.
                  ErNOL/Ernest
                  Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                  Komentarz


                  • #34
                    Wiem, że RS ma inne hamulce etc. ale mam to samo u siebie co ty masz i z tego co doszedłem ostatnio problem pukania występuje w sytuacji gdy masz zaciski FS III przy innych zaciskach problem nie występuje (sprawdziłem). Zobacz jeszcze czy hamulce znaczy klocki Ci nie hałasują przy bardzo delikatnym hamowaniu z minimalnej prędkości u mnie występuje głośnie tarcie. U mnie jak wyłączę radio klimatyzację (nawiew) to jak jadę wolno na 1 biegu i lekko przyhamuję to jest bardzo głośnie tarcie. Napisałem do SAP w tej sprawie na razie dostałem odpowiedź, że na sprawą pracują specjaliści WV grup itp. i że udzielą odpowiedzi po zbadaniu sprawy (dobrze, że chociaż się zainteresowali) czekam na odpowiedź już około miesiąca. Zobacz czy nie masz zacisków FS III widać napis na zacisku jak masz alumfelgi.
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez lukaszc2
                      widać napis na zacisku jak masz alumfelgi.
                      W którym dokładnie miejscu tego szukać?

                      [ Dodano: Sro 03 Gru, 14 08:51 ]
                      Zamieszczone przez lukaszc2
                      mnie występuje głośnie tarcie
                      Tarcia głośnego nie mam...
                      Pozdrawiam.
                      ErNOL/Ernest
                      Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                      Komentarz


                      • #36
                        Koledzy ale nikt w tym temacie nie pytał i nie mówił o

                        HHC - Hil Hold Control.

                        Kto ma HHC a kto nie ma ( i czy ma te stukania)??/

                        Czy to nie przypadkiem elektronika daje swoje 3 grosze???

                        Ja przy DSG mam HHC ale nie zaobserwowałem opisywanego tutaj stukania. Z garażu wyjeżdżam zawsze do tyłu.
                        Czasami mam wręcz odwrotnie. Gdy parkuje i wyłączam autko, po wrzuceniu na P i zdjęciu nóg z pedałów, czuć na moment luz i zaraz wszystko się usztywnia słychać jakby same hamulce się zaciskały. Hamulca ręcznego nie zaciągam.

                        Ale posłucham teraz dokładnie przy wyjeżdżaniu.
                        O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
                        -----------------------------------------------------
                        Moja eReSka

                        Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

                        Komentarz


                        • #37
                          Ja HHC nie posiadam.
                          "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                          Komentarz


                          • #38
                            A to nie jest tak, że HHC działa tylko wtedy, jeśli jest określony kąt nachylenia?
                            Ja mam HHC (z DSG jest to standard).

                            [ Dodano: Czw 04 Gru, 14 13:14 ]
                            Zamieszczone przez maol72
                            po wrzuceniu na P i zdjęciu nóg z pedałów, czuć na moment luz i zaraz wszystko się usztywnia słychać jakby same hamulce się zaciskały.
                            U mnie dokładnie to samo, ale to nie jest ten dźwięk, o jaki mi chodzi...
                            Pozdrawiam.
                            ErNOL/Ernest
                            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                            Komentarz


                            • #39
                              Ja HHC mam, ale żadnego pukania (odpukać :P ) nigdy nie słyszałem :-)

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Kris86
                                Ja HHC mam, ale żadnego pukania (odpukać :P ) nigdy nie słyszałem :-)
                                tylko że Ty masz 'trochę inne' hamulce
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz


                                • #41
                                  Ja tez slysze takie stukniecie podczas jazdy tylem i przy pierwszym przyhamowaniu. Nie przejmuje sie tym, chociaz za pierwszym razem myslelem ze to caly wahacz tak bije.
                                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                                    lukaszc2 napisał/a:
                                    widać napis na zacisku jak masz alumfelgi.

                                    W którym dokładnie miejscu tego szukać?
                                    Zdjęcie znalezione na forum w poście kolegi Tomek_dx (mam nadzieje, że nie popełniam jakiejś gafy wykorzystując zdjęcie kolegi)
                                    Załączone pliki
                                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez lukaszc2
                                      Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                                      lukaszc2 napisał/a:
                                      widać napis na zacisku jak masz alumfelgi.

                                      W którym dokładnie miejscu tego szukać?
                                      Zdjęcie znalezione na forum w poście kolegi Tomek_dx (mam nadzieje, że nie popełniam jakiejś gafy wykorzystując zdjęcie kolegi)
                                      Zupełnie inne zaciski są w RS, inne klocki, więc to raczej nie jest ani przyczyna, ani rozwiązanie... Żadnego oznaczenia nie znalazłem u siebie na zaciskach...
                                      Pozdrawiam.
                                      ErNOL/Ernest
                                      Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Po tym co napisałeś wygląda, że problem nie dotyczy zacisków więc zostaje dany typ klocków. Byłem pewny, że dotyczy to zacisków bo druga OIII którą jeździłem ma inne zaciski i tam ten problem stukania klocka nie występuje. Ale teraz zaczynam się zastanawiać czy problem nie dotyczy jakiegoś producenta klocków, muszę zobaczyć jakie mam klocki może tu jest problem.
                                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Panowie ja mam 1.2tsi i podobny problem z tym ze u mnie jest kilka stuków przy dochamywaniu, mam tez wrażenie ze w prawym kole w hamulcach jest cos luźnego. Byłem a aso i oczywiscie nic nie widzą ale stuki słyszą, jak sie nasili (i przezyje) to mam wrócic. A zaczeło sie od pojedyńczego stukania....

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            U mnie w Superbie jest tak samo, jak np. u uli07 - stuk przy hamowaniu po zmianie kierunku jazdy. Autko dwa razy było w ASO, pogmerali, pogmerali i stwierdzili, że póki nie zaśmiecą się miejsca, gdzie osadzone są klocki to tak będzie stukać.
                                            Kobyla

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Niedawno miałem O3 VRS 240km z 2014r. z przebiegiem ~8kkm na testy przez niemal tydzień i potwierdzam to samo pukanie. Natomiast nic złego się nie dzieje. Zwyczajnie klocki mają większą tolerancję, może z uwagi że ten samochód zachęca do dynamicznej jazdy. Mniejszy luz i ekstremalne zagrzanie hamulców mogłoby spowodować zapiekanie się klocka ... Moim zdaniem nie ma się zupełnie czym przejmować.
                                              Kupię radio STREAM MP3 do O2

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                BTW. Teraz po 14kkm przebiegu nie mam już tych stuków. Chyba coś tam się uszczelniło w okolicach klocków hamulcowych ;-)
                                                Kobyla

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zabrudzily sie pyłem hamulcowym

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    kobyla, czyli się zepsuły bo powinny pukać ;P
                                                    Kupię radio STREAM MP3 do O2

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X